مقایسه دو برند دریل بوش و ماکیتا | قیمت، عمکرد، کارایی

دریل بوش و ماکیتا در برابر هم

مقدمه

انتخاب ابزار برقی مناسب با وجود تعداد زیاد برند خوب در بازار می‌تواند دشوار باشد. هنگام خرید ابزار صنعتی مهمی نظیر دریل، دو نام برجسته در این حوزه به ذهن می‌آید: بوش و ماکیتا. انتخاب بین این دو برند ممکن است شما را در دوراهی قرار دهد و تاحدودی سردرگم کند. اما نگران نباشید! اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد انتخاب خود را به دو برند معروف بوش و ماکیتا محدود کرده اید. این دو برند از بهترین تولیدکنندگان ابزارآلات برقی و شارژی کارگاهی هستند که جایگاه ویژه ای در بازار ابزارآلات پیدا کرده‌اند.

در این مقاله، قبل از بررسی نحوه مقایسه این دو برند از نظر، کیفیت و سبد محصولات، به طور خلاصه به تاریخچه این دو برند نگاهی خواهیم انداخت و سپس به مقایسه دو برند دریل بوش و ماکیتا از نظر قیمت، کیفیت، دوام و سایر ویژگی‌ها خواهیم پرداخت. برای مقایسه دقیق دریل‌های بوش و ماکیتا، باید به فاکتورهایی مانند قیمت، عملکرد، طراحی، وزن و سایر ویژگی‌ها توجه کنیم.

نام برند  ماکیتا بوش
سال تاسیس 1915 1886
دفتر مرکزی  آیچی، ژاپن گرلینگین، آلمان
خطوط تولیدی ابزار برقی و تجهیزات کارگاهی ابزار برقی و تجهیزات کارگاهی
شرکت مادر ابزار را فقط با نام خود می‌فروشند رابرت بوش

تاریخچه برند ماکیتا

موسابورو ماکیتا، ماکیتا را در مارس 1915 در ناگویا، آیچی، ژاپن تاسیس کرد. او با تعمیر تجهیزات روشنایی، موتور و ترانسفورماتور شروع به کار کرد. این شرکت در ابتدا هیچ یک از ابزارهای خود را تولید نمی‌کرد. در عوض آنها ابزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر را تعمیر می‌کردند.

برند ماکیتا

ماکیتا در سال 1958، یک دستگاه رنده برقی قابل حمل را در ژاپن طراحی و به بازار عرضه کرد و تنها یک سال بعد شروع به تولید ابزارهای برقی بیشتری کرد. در ماه آوریل 1969 اولین دریل قابل شارژ را به بازار معرفی کردند که دارای باتری 6500D بود. و در ماه دسامبر 1978، آنها دریل قابل شارژ 6010D را معرفی کردند که اتفاقا اولین ابزار باتری نیکل کادمیوم نیز بود.
در آگوست 1997، دریل شارژی 6213D در نمایشگاه سخت افزار شیکاگو توسط این شرکت معرفی شد. این اولین ابزار باتری نیکل هیدرید موجود در بازار بود. در فوریه 2005، آنها همچنین اولین ابزار باتری لیتیوم یون را معرفی کردند.
ماکیتا همچنین به خاطر نوآوری و ابداعی که در طراحی جعبه ابزار کرده است، شناخته شده است. آنها ابزارهای خود را در جعبه‌های روی هم می فرستند که به آنها امکان می‌دهد از آسیب به ابزار جلوگیری کنند و فضای کمتری را اشغال کنند. طرح مک‌پک (Makpac) توسط آنها ثبت شده است.

تاریخچه برند بوش

بوش فقط ابزار نمی‌ سازد. این شرکت مهندسی چندملیتی اقلام متنوع دیگری نیز می‌سازد. رابرت بوش این شرکت را در سال 1886 در اشتوتگارت آلمان تأسیس کرد. امروز، 92 درصد سهام بوش متعلق به رابرت بوش استیفتانگ است که یک سازمان خیریه جداگانه است.

برند بوش

بوش در طول تاریخ چندین ابزار و دستگاه ساخته است، از دستگاه‌های احتراق مغناطیسی برای خودروها تا برف پاک‌کن. البته آنها خطی از ابزارهای برقی نیز می سازند که جز شناخته شده‌ترین ابزارها محسوب می‌شوند.
اولین کارخانه بوش در سال 1901 افتتاح شد. در سال 1906، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که روز کاری 8 ساعته را معرفی کرد. در سال 1910، آنها کارخانه دیگری را در همان نزدیکی افتتاح کردند و شروع به تولید چراغ‌های جلو خودرو کردند. آنها در سال 1917 به یک شرکت تبدیل شدند. رابرت بوش در سال 1942 پس از اینکه بسیاری از کارخانه‌های این شرکت توسط دولت نازی در جنگ جهانی دوم تصرف شد درگذشت.
بوش چندین محصول مبتکرانه از جمله سنسورهای اکسیژن، کنترل موتور الکتریکی و سیستم کنترل کشش اختراع کرده است. بسیاری از فناوری‌هایی که امروزه توسط ما استفاده می‌شوند، بدون بوش امکان وجود نداشتند.

مقایسه قیمت محصولات برند ماکیتا و بوش 

قیمت محصولات ماکیتا

ابزارهای ماکیتا نیز معمولاً در بازه قیمتی متوسط تا بالا قرار دارند، با تمرکز بر ارائه محصولات با کیفیت بالا برای کاربران حرفه‌ای.

قیمت ابزارآلات بوش

ابزارهای بوش معمولاً در بازه قیمتی متوسط تا بالا قرار دارند، اما اغلب قیمت‌های مناسبی نسبت به کیفیت ارائه می‌دهند. همین حالا قیمت ابزارآلات بوش را بررسی کنید و از خریدی مطمئن در سایت ابزارسرا لذت ببرید!

دریل برند بوش

تفاوت دریل شارژی بوش و ماکیتا 

به طور کلی، ابزارهای ماکیتا معمولاً از نظر کیفیت بالاتر از بوش هستند. با این حال، وقتی نوبت به دریل شارژی بوش می رسد، اینطور نیست. دریل بوش عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین ماکیتا هم مشکلی ندارد، اما برای انجام کار به لوازم جانبی بیشتری نیاز دارد. به هر حال دریل ماکیتا هزینه بیشتری دارد و لوازم جانبی اضافی آن، فقط به این هزینه اضافه می‌کند. بوش ارزان‌تر است و برای کار کردن به هیچ چیز اضافی یا لوازم جانبی زیادی نیاز ندارد.

 

دریل بوش و ماکیتا در برابر هم

از نظر وزنی بوش از ماکیتا نیز بسیار سبک‌تر است. وزن بوش تقریبا 1 است که نصف وزن ماکیتا است. این تفاوت، تاثیر قابل توجهی در هنگام کار با یک ابزار در مدت زمان طولانی ایجاد می‌کند. هر دو ابزار جمع و جور هستند. با این حال، وزن سبک‌تر بوش، کار با آن را آسان‌تر می‌کند.
دریل بوش همچنین دارای دور در دقیقه بالاتری است. حداکثر سرعت آن به 1300 دور در دقیقه می رسد که حدود 400 دور بیشتر از ماکیتا است. ماکیتا نسبت به هزینه و اندازه کوچکتر ابزار، قدرت بسیار کمی دارد.
ماکیتا به دلیل سیستم ایمنی، موتورهای عالی و ابزار کارآمد خود شناخته شده است. ابزارهای شارژی ماکیتا نسبت به برخی از ابزارهای برقی مشابه رقبا عمر باتری بیشتری دارند. این مورد شاید به دلیل موتورهای کارآمدتری است که ماکیتا به کار می‌گیرد.

تفاوت دریل چکشی ماکیتا و بوش 

دریل‌های ضربه‌ای بوش و ماکیتا هزینه‌های مشابهی دارند. بوش کمی ارزان‌تر است، اما تفاوت آنقدر کم است که شک داریم، از آن به عنوان یک عامل تعیین‌کننده استفاده کنید.

 

دریل ماکیتا و بوش

بوش کمی از ماکیتا سنگین‌تر است. این تفاوت به اندازه کافی بزرگ است که باید به آن توجه کرد. اما نباید آنقدر به این تفاوت توجه کرد، که به عامل تصمیم گیری شما تبدیل شود. هر دوی این ابزارها بسیار سبک هستند، بنابراین نباید نگران وزن آن باشید.
دریل بوش همچنین دارای دور در دقیقه بالاتری است. حداکثر سرعت آن به 1300 دور در دقیقه می رسد که حدود 400 دور بیشتر از ماکیتا است. ماکیتا نسبت به هزینه و اندازه کوچکتر ابزار، قدرت بسیار کمی دارد.

مقایسه ابزارآلات بوش و ماکیتا

  • مقایسه عملکرد بوش و ماکیتا

به نظر می رسد که در نظر عموم ماکیتا ابزارهای قدرتمندتری را می‌سازد. با این حال، به نظر نمی رسد این مورد در هنگام مقایسه ابزارهای رخ بدهد. در برخی موارد، برند ماکیتا گزینه‌های قدرتمندتری را تولید می‌کند. با این حال، در بسیاری از موارد، ابزارهای بوش پیشی می‌گیرند.

  • مقایسه قیمت بوش و ماکیتا

وقتی قیمت‌های هر دو برند را مقایسه کنید، بوش تقریبا همیشه ارزان‌تر است. مواردی وجود دارد که قیمت هر دو برند بسیار نزدیک به هم است. اما بوش معمولاً در چنین مواقعی هم ارزانتر از ماکیتا است.

  • دوام

تفاوت دوام و ماندگاری قابل توجهی بین هر یک از این برندها وجود ندارد. هر دوی آنها ابزارهایی دارند که تا حدودی ممکن است کیفیت پایین‌‌تری داشته باشند و احتمال شکستن یا خرابی‌شان بالا رود. البته هر دوی آنها ابزارهایی هم دارند که احتمالاً بیشتر از عمر یک انسان دوام خواهند کرد. به نظر نمی‌رسد برتری‌ای در مورد دوام یک از این برندها، به طور کلی نسبت به دیگری وجود داشته باشد.

  • طراحی

در تمام ابزارهایی که بررسی شد، به نظر می‌رسد مدل بوش ویژگی‌های بهتری داشته باشد. ابزارهای بوش معمولاً وزن کمتری دارند و قدرت بیشتری دارند. به همین دلیل مجبور شدیم در این بخش به بوش برتری دهیم.

سنباده ماکیتا

سبد محصولات

اگر به دنبال یک برند معتبر با محصولات متنوع و ولتاژهای مختلف هستید، هر دو برند بوش و ماکیتا گزینه‌های مناسبی هستند.

بوش دارای طیف وسیعی از ابزارهای برقی است که دارای ولتاژ 12 ولت، 8 ولت و 36 ولت شامل دریل، پیچ گوشتی شارژی و اره می‌باشد. بوش محصولات ویژه‌ای در دسته‌های 8 ولت و 12 ولت دارد که شامل دریل معمولی، چکشی و دریل پیچ گوشتی می‌شود.
ماکیتا یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در صنعت ابزار برقی را ارائه می‌دهد.
آنها دارای محصولات 12 ولت، 18 ولت، 36 ولت و 7.2 ولت در دسته‌بندی‌های مختلف از روشنایی و چمن زنی گرفته تا رادیو و دریل هستند.
علاوه بر ابزارهای برقی، آنها تجهیزات برق در فضای باز و بسیاری از ابزارهای دیگر را ارائه می‌دهند. این امر به ویژه در صورتی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید با توسعه مجموعه ابزار خود به یک برند پایبند بمانید. با انتخاب ماکیتا برای همیشه، می‌توانید از داشتن دو سیستم عامل باتری جداگانه جلوگیری کنید. به نوعی تقریبا همه ابزارهای ماکیتا با باتری‌های همان برند کار می‌کنند.

سخن پایانی

به طور کلی همانطور که در مقاله مقایسه دو برند دریل بوش و ماکیتا مشاهده کردید، هر دو برندهای باکیفیتی هستند. بهترین راه برای انتخاب بین این دو برند، بررسی نیازها و مقایسه محصولات خاصی است که قصد خرید آنها را دارید. اگر به دنبال انتخاب بهترین دریل برای استفاده خانگی یا کارگاه خود هستید، این مقایسه جامع می‌تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری تصمیم بگیرید. هریک از این برندها دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند که بسته به نیازها و ترجیحات شما، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.
شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به قسمت فروشگاه سایت ابزارسرا و مشاهده قیمت ابزار، ابزار خود را با ارسال رایگان به سراسر کشور تهیه فرمائید.

admin
ارسال دیدگاه