چرا شوینده فشار قوی | بررسی مزایای استفاده از کارواش

pressure washer

چرا آب پاش فشار قوی؟

در این مقاله به مزایای کارواش و شوینده فشار قوی پرداختیم. با ما همراه باشید.

وقتی با یک حیاط، پارکینگ یا محوطه ای پر از لکه های چرب و گل ولای روبرو هستید، هیچ چیزی بهتر از یک آب پاش فشارقوی نیست. یک آب پاش فشار قوی (کارواش) حدود 20 تا 40 برابر قوی تر از یک شلنگ آب معمولی است و همچنین دلیل محکمی برای صرفه جویی در مصرف آب و وقت شما خواهد بود. در کشوری چون ایران که همواره با مشکل کم آبی مواجه هستیم، هدر دادن این مایه حیاتی به دور از انصاف است. ولی این واقعیت ها هم وجود دارد که آیا میتوان از نظافت محیط چشم پوشی کرد؟ چقدر می توان برای نظافت محیط اطراف وقت صرف کرد؟ آیا به علت وقت گیر بودن نظافت به دلیل استفاده از وسایل معمول و متداول این امر، باید از انجام آن صرف نظر کرد؟

شاید بتوان گفت که پاسخ این سوال ها، آب پاش های فشارقوی خانگی و کارگاهی هستند که در اندازه های کوچک طراحی و ساخته شده اند. با این طراحی جدید این دستگاه ها که قبلا فقط مصارف صنعتی و کارگاهی داشتند، به خانه ها راه پیدا کردند. امروز آب پاش های فشارقوی در بسیاری از در کشورهای اروپایی یافت می شود. به عنوان مثال در کشور آلمان، از هر سه خانه یک خانه مجهز به این دستگاه هاست. به دلیل کار آسان با این دستگاه و تمیزکردن کثیفی های سخت روی سطوح در کمترین زمان، جای تعجب نیست که بگوییم هر ساختمان باید مجهز به این دستگاه باشد. بوسیله این دستگاه شما می توانید با صرف کمترین زمان و صرفه جویی آب که از مهم‌ترین مزایای کارواش و شوینده فشار قوی است، تا میزان 80 درصد محیطی پاک و ایده آل داشته باشید. مثلا میتوانید در مدت 10 دقیقه و 80 درصد کاهش مصرف آب، خودروی خودرا تمیز کنید.

اگر یک شلنگ آب معمولی برای یک ساعت باز باشد با فشار معمول حدود 3000 لیتر آب مصرف خواهد شد و شما فقط یک خودرو، یا فقط حیاط خود را شسته اید. در حالی که با استفاده از کارواش های خانگی در یک ساعت حدود 400 لیتر آب مصرف کرده اید و جای نشسته ای باقی نخواهد ماند.

یک کارواش خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بسته به نوع و میزان نیاز مصرف کننده (تعداد خودرو، اندازه محیط مورد نظافت) باید دستگاه مناسبی تهیه گردد. اندازه محیط شستشو، تعیین کننده مدت استفاده از آن است و زمان بهره برداری از دستگاه راهنمای شما در انتخاب آن میباشد. هرچه مدت استفاده شما از دستگاه بیشتر باشد، باید توان آن یا همان وات معروف بیشتر باشد.
نکته بعدی، میزان فشار و مقدار آب خروجی از دستگاه است. میزان فشار آب روی سطح کاملا مشخص است. فشار آب روی سطح بیانگر توان دستگاه در جداکردن کثیفی از روی سطوح است. هر چه کثیفی سخت تر باشد فشار آب بیشتری نیاز است. مثلا برای پاک کردن جرم روی یک مجسمه در حیاط که برای مدت زیادی شسته نشده است، یک دستگاه با فشار آب 150 بار عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

مشخصه بعدی که باید هنگام تهیه دستگاه مورد توجه قرار گیرد، میزان آب خروجی از نازل است که “دبی جریان آب” نامیده می شود. این مشخصه میزان پاک کنندگی یا شویندگی دستگاه است. بعد از این که کثیفی و لکه ها از روی سطح با فشار آب جدا شد، با جریان آب، مثیفی ها از محل شستشو منتقل می شود. اگر میزان کثیفی زیاد است یا میخواهید در مدت کمتری کار شستشو را انجام دهید، دستگاه شما باید دبی بیشتری داشته باشد. دبی جریان اب در ضعیف ترین آب پاش کارشر 340 لیتر و در قوی ترین دستگاه 600 لیتر در ساعت است.

دیگر مزایای کارواش و شوینده فشار قوی:

اگر محیط  مورد نظافت شما بزرگ است و یا تعداد خودروها بیشتر از یکی است، دستگاه چرخ دارد برای کار شما مناسب تر است. هرچه توان دستگاه بیشتر می شود به تناسب حجم آن بزرگ تر خواهد شد. داشتن چرخ، حمل و نقل دستگاه را آسان تر می کند. اگر محیط مورد نظافت شما اجازه حرکت دستگاه را به شما نمی دهد، بهتر است از نوعی استفاده کنیم که شلنگ بلندتری دارد. اگر محیط به اندازه کافی باز و یا در آن به راحتی قابلیت جابجایی دستگاه وجود دارد میتوانید طول شلنگ ورودی را بلندتر کنید. در صورتی که هیچ یک از راه حل های ذکر شده کارآمد نبود طول شلنگ نازل را افزایش دهید. این نوع شلنگ توسط تولید کننده عرضه میشود و قابل خرید است.
استفاده از مواد شوینده همراه کلیه دستگاه های آب پاش کارشر امکان پذیر است. در حالی که بعضی از دستگاه ها مجهز به تانکر شوینده هستند مدل های کوچک ترفاقد این مخزن می باشند. کاربر می تواند مخلوط شوینده و آب را در ظرف دیگری آماده کرده و شلنگ مکش را در داخل این ظرف قرار دهد.

طبقه‌بندی و کاربرد دستگاه های آب پاش خانگی کارچر:

دستگاه های کارواش خانگی کارشر در شش گروه دسته بندی می شود که از سری k2 شروع و تا سری k7 ادامه می یابند. این دسته بندی به ترتیب زیر است:

شوینده‌های سری k2 , k3 یا سری ابتدایی: این سری برای استفاده های سبک و یا به عنوان دستگاه دوم مورد استفاده قرار می گیرند که برای شستن یک خودرو یا محوطه کوچک مناسب اند.
کارواش‌های سری k4,K5 یا سری متوسط: برای استفاده در مدت زمان متوسط و برای شستشوی دو یا سه خودرو مناسب تراند.
آب پاش های سری k7,K6 یا کلاس سوپر: این سری آب پاش ها برای مجتمع ها و یا ویلاها یا شستشوی چند خودرو در محوطه نسبتا بزرگ کارایی دارند.

احسان طاهریان
ارسال دیدگاه